Uyku Detoksu

Bedenimizin hem arındığı hem de yenilendiği uyku, hayatımızın üçte birini oluşturan bir eylemdir. Bir sonraki güne zinde ve enerjik uyanabilmemiz uyku kalitemizin iyi seviyede olduğunu gösterir.

Uyku sırasında hem beynimiz hem de bedenimiz çeşitli toksik maddelerden kendini arındırır ve beynimizdeki zehirli proteinler de yok edilir. Aynı zamanda beynimizin öğrenme kabiliyeti, hafızanın onarılması gibi işlemler de bu sırada yapılır.

Kaliteli bir uyku fiziksel ve ruhsal sağlığımız açısından en az beslenme, spor kadar önemlidir. İyi bir uyku ile gün içerisinde odaklanma ve hafıza sorunu yaşamayız ve sağlıklı bir ruh haline sahip oluruz.

Kaliteli uyku için yapılan araştırmalarda uykuya dalmanın doğal bir şekilde olması ve çaba gerektirmemesinin çok önemli olduğu gözlemlenmiştir.

Günümüzde teknolojinin insanoğluna en önemli yansıması mavi ışıklardır. Bu mavi ışıklar uykuya dalmakta zorluk çekme, sık sık uyanma, yorgun uyanma, uzun saatler uykuya rağmen dinlenememe gibi sorunları da yanında getirmektedir. Tabi ki bu mavi ışıklar tek başına etken değildir, alkol, fazla kahve tüketimi, enerji içecekleri gibi etkenlerde bu durumları tetiklemektedir. 

Masallara da konu olan, güzellik uykusu diye bahsettiğimiz uyku, bir gerçektir. Yapılan araştırmalarla kaliteli bir rem uykusunun hem metabolizmayı düzenlediği hem de cildi daha çekici bir hale getirdiği gözlemlenmiştir.

Bu kadar anlatımdan sonra kaliteli uyku nasıl olacak?

Kaliteli uyku için vücudumuzda bulunan üç doğal kıvrımın korunması oldukça önem taşımaktadır. Bu kıvrımların bir tanesi belimizde, bir tanesi sırtımızda diğeri ise boynumuzun yanındadır. Kıvrımların doğal yapısının korunması içinse anatomimize uygun bir yatakta uyumak ve yatağın bedenimizin kıvrımlarını kavramasını sağlamak çok önemlidir.

Yattığımız yatağın bedenimizle uyumu kadar yaşımızın gerektirdiği ihtiyaçları da kapsıyor olması gerekir. İnsanlar yaş aldıkça uykusu süreleri de yaşıyla beraber azalmaya başlar. Bu yatak konforumuzun arttırılması ve kısa uyku sürelerinde bile bedenimizin dinlenme ihtiyacını karşılamasını sağlamamız gerektiği anlamına gelir.

Tabi ki yatak kadar önemli olan konu ise yattığımız ortamın da sağlıklı uykuyu destekleyen bir ortam olmasıdır. Yani ışıklardan ve elektronik aletlerden arındırılmış, sakinleştirici etkisi olan, ferah ve havalandırılmış bir ortam olmalıdır. Bunun yanı sıra yine uykumuzu desteklemesi için odamıza uyku kokuları eşlik edebilir. Bu da uykuya dalma süremizi hızlandırıcı bir etki sağlar.

Uyku bedenimizin hem temizliği hem yenilenmesi hem de sağlığı için en ihtiyaç duyduğu şeylerden biridir. Ve bu ihtiyacı en doğru şekilde karşılayabilmek için doğru yatak seçimi yapmalı ve uyuduğumuz odanın uyku kalitemizi destekleyici olmasını sağlamalıyız.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi girin.
You need to agree with the terms to proceed

Diğer Yazılar

Menü