“Bebekler gibi uyudum” diyebilmek için 5 öneri

Akşamları yatmadan önce farkında olmadan o kadar çok uyaranla karşı karşıyayız ki… bu da bizim aslında kaliteli bir uykuya geçmeden önceki hazırlık sürecimizi zorlaştırıyor. Malum elimizden düşüremediğimiz tablet ve telefonlar, bir yandan göz ucuyla takip ettiğimiz tv programları, gece içilen kafeinli çay ve kahveler, geç saatlere kadara oturmak.. Tüm bunlar maalesef dinlendirici ve sağlıklı bir uykunun düşmanları. Bunları hayatımızdan hadi çıkaralım deyince de olmuyor. Çünkü alışkanlıklardan ve özellikle bize haz veren şeylerden vazgeçmek öyle kolay değildir. Peki en azından yine de bir yolu yok mu diyenlere bir kaç önerimiz var;

1 – Yatak Seçimi

Kaç kişi gerçekten rahat hissettiği bir yatakta uyuyor?  Rahat olduğunuz, taş gibi olmayan, sırt ağrısıyla uyanmadığınız ve gerçekten dinlenmiş olarak kalktığınız bir yatakta uyumak sizin elinizde. Mağazada yatağı deneyerek seçmek çok önemli! Kimisi sert seviyor, kimisi yumuşak, kimisi gömülmek istiyor, kimisi de oturup kalktığında bile oynamasın istiyor… işte Hälsa’da herkese göre yatak var. Yeterki denemek isteyin… Denemeden yatak almayın! Hälsa yatakları için lütfen tıklayınız https://halsayatak.com.tr/yataklarimiz/

2 – Yatak Odasının Rengi

Uyuduğunuz odanın renkleri o kadar önemli ki! Kesinlikle uyaran canlı renklerden uzak durmalısınız. Pastel ve nötr tonlar tercih edilmeli. Canlı renkleri uyanık vakit geçirdiğiniz yerlerde ve ortamlarda tercih edebilirsiniz. Pastel ve nötr tonlar sakinleştirir ve huzur hissi verir. Açık renkler de tercih edilebilir, koyu renkler de… Küçük hacimlerde duvarlar açık renkte olursa ferahlık hissini arttıracağından uykuya geçmeden önce ve uyandıktan sonra iyi hissedersiniz. Büyük hacimli yatak odalarında koyu renkler kullanılabilir ama ayna ve aksesuarlarla desteklenmelidir.

3 – Karanlıkta Uyumak

Derin uykuda olabilmenin en büyük sırlarından biri de karanlık odada uyumaktır. Çocuklarınız veya kendiniz için ışığı kesen stor ve perdeler kullanabilirsiniz. Gece lambası kullanılabilir tabi özellikle çocuklar için ama bu da çok çok loş olmalıdır. Uzmanlar her ne kadar önermese de bu durumu, gece korkup uyanan çocukların biraz olsun rahatlatıcısıdır gece lambası. Ama yetişkinlerde olmaması daha iyi. Tabi yetişkin olup da korkan yok mu tabiki var… Burda nasıl ” rahat” hissedeceğiniz önemli!

4 – Yastık & Yorgan Seçimi

Uykuda terlemek de rahatsız edici ve uykunun bölünmesine en büyük etkenlerdendir. Hatta bazıları “ben hep terlerim” der. Aslında uykuda terlemenin en büyük sebebi yattığınız yerin ve uyuduğunuz yastık yorganın sentetik olmasıdır. Kumaş seçimi terlemede en büyük etkenlerdendir. Doğal olmayan sentetik bazlı kumaşlar terletir ve teri üstünde barındırır, emmez. Böylece hem terlersiniz hem de teri hissedersiniz.

Yaz aylarında tabiki terlemek doğaldır. Ama bu terin yattığınız yatak tarafından, kullandığınız yastık yorgan tarafından emilimi gereklidir. Hälsa, İsveç kalitesi ve standartlarındaki  yastık, yorgan ve alezlerle bu konuda tam destek sağlamakta. Sertifikalı kumaşlarıyla, pamuk, kaz tüyü, yün, deve tüyü ve lateks dolgu malzemeleriyle gece boyu rahat uyumanızı sağlar. Ürünleri incelemek için tıklayınız. https://halsayatak.com.tr/ev-tekstili/

5 – Uyumadan Önceki İçeceğiniz

Uyumadan önce kafeinli içeceklerden uzak durunuz. Çay, kahve, gazlı içecekler… Melatonin hormonu (beynimize uykun geldi diyen hormonumuz)  salgılatacak içecekler tüketmelisiniz. Bitki çayları (yeşil çay hariç), ılık süt ve su. Kesinlikle bol su tüketimi yediklerinizin kolay sindirilmesinde yardımcı olur ve gece atıştırmalıklarından da uzak tutar.

Şimdiden iyi uykular dileriz…

Diğer Yazılar

Leave a Comment

bebekler gibi uyudum diyebilmek için 5 öneri